Quantcast
,,Neapartenența“ fratelui Iosif Țon – Stiri Crestine | Info Crestin | Actualitate Crestina Online

,,Neapartenența“ fratelui Iosif Țon

Mi s-a semnalat că fratele Iosif Țon și-a făcut publică poziția ca răspuns la nedumeririle celor care-l văd împărtășind învățăturile și practicile celor de la Noua Reformă Apostolică(aici). Am citit ce scrie acolo și dau curs celor care îmi cer o reacție personală. Vă îndemn și pe voi să citiți mai întâi ce a scris dânsul și numai după aceea să citiți această reacție a mea.

Fratele Iosif Țon este un om cu multe ,,fațete“.

În România comunistă:

– a fost de acord cu Paul Goma, Părintele Calciu Dumitreasa, Paul Nicolescu, Aurel Popescu, … dar, când a fost vorba de represalii, n-a făcut parte dintre ei.

– a fost de acord cu grupul de la Caransebeș, unde era invitat prioritar să-i învețe, dar când aceștia au fost arestați, a spus că nu face parte dintre ei.

– a fost parte din grupul păstorilor baptiști de la București care a inițiat mișcarea memoriilor către Stat pentru respectarea drepturilor garantate de Constitușie, dar, prin acțiuni individuale, a dovedit că n-a aparținut de fapt grupului lor.

În Anglia și America:

– l-a prima rămânere în occident, s-a întâlnit cu Richard Wurmbrand pe care l-a criticat pentru propaganda lui cu ,,bisericile subterane“ și s-a întors în România ca să dovedească celor ,,mințiți de Richard Wurmbrand“ că în socialism este libertate religioasă. A propus ca dovadă în disputa dintre dânsul și RW, faptul că dânsului nu i se va face nimic când se va întoarce în țară. Așa a fost. Nu i s-a întâmplat mare lucru. La cea de a doua rămânere a dânsului în occident, a încercat din răsputeri să fie în bune relații cu RW, dar, mai ales din cauza lui Mihai Wurmbrand, RW l-a ținut la distanță și n-a avut niciodată încredere în dânsul. Dovedise că nu este ,,dintre ei“.

– a intrat în lumea teologilor și păstorilor mari care i-au finanțat Societatea Misionară Română, dar când și-a schimbat teologie, RMS  a trebuit să se delimiteze de noua dânsului direcție, pentru că nu mai aparținea telogiei împărtășite de acei teologi și păstori americani. Noile ,,convingeri“ puneau în pericol finațarea RMS. Dovedise iarăși că nu este dintre ei.

– a fost îndemnat de prieteni și asociați să meargă la Oradea și să-și rezolve diferențele cu păstorii de acolo. Se dăduse deja accesul la dosarele de la Securitate și se aflaseră o sumedenie de lucruri interesante. S-au organizat de mai multe ori astfel de întâlniri, ultima dată de către tatăl meu, Vasile Branzai și de fratele Iosif Serac. De fiecare dată, inițial, fratele Iosif Țon a promis că merge, dar de fiecare dată a refuzat în ultima clipă. Din cauza aceasta planează până acum o umbră peste Paul Negruț și păstorii de la Oradea, învinuiți că nu-L primesc pe fratele Iosif Țon acolo. Dânsului nu i-a păsat și nici acum nu-i pasă. A dovedit doar că ,,nu este dintre ei“.

– la Portland a fost membru în biserica baptistă, dar când fratele Timotei a sesizat schimbarea telogiei dânsului și ereziile în propovăduire, s-a retras din biserică pentru că ,,nu mai făcea parte dintre ei“.

– a început să predice cu entuziasm despre noua dânsului direcție teologică în bisericile pentecostale, dar lumea a aflat apoi cu stupoare că nu făcea parte nici dintre ei.

– s-a alipit de mișcarea ,,Străjerilor“, cărora s-a apucat să le scrie o teologie sistematică specifică, dar s-a despărțit după o vreme și de ei pentru că nu făcea parte nici dintre ei.

– s-a declarat adeptul lui Bill Johnson și al teologilor din NAR, declarând public că singurele noi descoperiri în teologie le mai așteaptă numai de la ei, dar acum, când gluma s-a îngroșat și reacția românilor îi mai închide și ultimele uși spre amvoanele bisericilor, ne spune că nu face parte nici din mișcarea lor.

– este invitat să participe la inaugurarea unei biserici creștine din Londra, dar mi-e foarte teamă că … nu este nici dintre ei.

– este păstorul unui grup de români în Portland, dar mă îndoiesc că ei știu că dânsul este ,,anabaptist“ și anabaptistă este și mărturisirea de credință pe care vrea să le-o împărtășească.

O simplă privire panoramică retrospectivă este suficientă să arate că fratele Iosif Țon a dat iluzii și a creat deziluzii în foarte multe inimi și mișcări creștine. Am ales să folosesc termenii ,,iluzii“ și ,,deziluzii“, nu ,,amăgiri“ și ,,dezamăgiri“ pentru că acești termeni din urmă ar putea părea prea aspri.

Ce șochează acum la această ,,explicație a asocierilor“ fratelui Iosif Țon este lipsa oricărui regret, a oricarei păreri de rău, a oricăror scuze !!!  Nici un pardon! Nici un ,,Don’t follow me! I am lost!“

Singura noastră reacție este deci una de nedumerire însoțită cu stupoare. Așa că …

– în numele lui Pavel Nicolescu, Aurel Popescu și a dezidenților cu care s-a ,,asociat“ o vreme

– în numele păstorilor baptiști din ,,tărdelașul“ memoriilor

– în numele grupului de simpatizanți, ucenici și pușcăriași  de la Caransebeș

– în numele studenților de la Seminarul Teologic de la București care am suferit și am fost exmatriculați vremelnic pentru că l-am vrut atunci profesor

– în numele tuturor păstorilor și teologilor americani și britanici serioși care l-au cunoscut

– în numele bisericilor baptiste din România, Canada și America

– în numele bisericilor pentecostale române

– în numele ,,Străjerilor“ dezamăgiți

– în numele ,,super-spiritualilor treziți“ din bisericile charismatice românești, lăsați și ei acum cu ochii în ceață …

… în numele tuturor acestora și a mulțimii de ascultători care l-au simpatizat în trecut, dar acum nu știu ce să mai creadă, ne rămâne nouă datoria nu prea plăcută de a-i repeta o  întrebare pe care i-a pus-o în România Aurel Popescu, probabil omul care l-a iubit cel mai mult și a fost cel mai mult dezamăgit. Iată întrebarea la care așteptăm cu toți un răspuns, nu unul diplomatic, ci unul sincer:

,,Cine ești dumneata, domnule Iosif Țon?“ sau și mai precis ,,Al cui ești dumneata domnule Iosif Țon?

De ,,asociat“ ne-ai spus cât de superficial și cât de trecător te-ai asociat, dar ,,Cui îi aparții cu adevărat? Cu cine te identifici? Spre Cine ne-ai chemat, ne chemi și ne vei mai chema să te urmăm? În afară de mulțimea anabaptiștilor morți, cu cine faci acum parte din aceeași biserică?“

+===+

P.S. – Este cea de a treia poziție publică pe care sunt rugat să o am.

Prima dată m-au împins de la spate păstorii baptiști români de pe coasta de vest, pe care îi slujeam atunci ca președinte.

A doua oară, am răbufnit dureros la video-ul produs de Alfa și Omega. Am făcut-o pentru că ați tratat prea superficial și inacceptabil de îngust problema bolilor și a vindecărilor. Am făcut-o în numele păstorilor care au în adunări oameni suferinzi pe care mesajul dumneavoastră i-a jignit profund și în numele părinților care, ca și mine, au acasă copii bolnavi, pentru care au făcut cam tot ceea ce puteau ei natural și supranatural să facă.

Aceasta este a treia mea luare de poziție față de o ,,explicație publică“ a dumneavoastră. Cred că ați citit printre rânduri dezamăgirile mele și regretul acelei note de șapte la purtare pe care am luat-o în anii de Seminar din cauza atașamentului meu față de dumneavoastră.

Văzându-vă retroactiv traiectoria serpuitoare printre biserici și învățături, nu regret ca v-am refuzat, atunci când, proaspăt fiind venit în America, mi-ați propus să lucrez alături de dumneavoastră la Societatea Misionară. Aș fi înmulțit doar numărul victimelor rezultate din desele dumneavoastră schimbări de macaz.

Ca urmare a celor două luari de poziție de până acum, ca la apăsarea unor butoane nevăzute, niște oameni pe care nu-i cunosc și care nu mă cunosc, editori ,,sub acoperire“, specialiști deontologi care nu s-au sinchisit să ,,verifice“ întâi temeinicia învinuirilor, au dezlănțuit asupra mea și a bisericii noastre o adevărată campanie de defăimare și desfințare. Așa cum am scris atunci, am anticipat venirea represaliilor. Aveam eu presimțirile mele … Învinuirile ,,fanteziste“ din ele n-au reușit să-i înșele pe cei ,,de aproape“, care ne cunosc personal. I-au descumpănit doar pe cei de departe, care au fost sfătuiți transparent să ,,nu-mi mai primească mesajele“. Oare pe cine deranjează popularitatea blogului meu personal? Cine este deranjat că sunt ,,formator de opinie“? Cine sunt necreștinii care mi-au spus că ,,au dosare pentru păstorii neoprotestanți“ și că le vor folosi dacă ne mai luăm de domnul Iosif Țon?

Probabil că și aceasta a treia luare de poziție se va lăsa cu represalii. În acest caz, sfătuiți-i pe cei ce vă slujesc să-și corecteze ceva din afirmațiile absurde: (1) Nu sunt și n-am fost păstor din Iași sau Botoșani. Sunt bucureștean get-beget. N-am fost păstor în România. (2) Nici eu și nici un alt păstor plantator de biserică de refugiați n-aveam cum să delapidăm ,,în primii ani, când n-aveam încă un casier“ ,,o sută de mii de dolari din casieria bisericii“. La suma aceasta bugetară nu se ajunge, dacă se ajunge, decât după mulți ani de la înfințare, iar eu, în ceea ce mă privește pe mine, am fost salariat în primii ani de Biserica fratelui Petru Popovici și de Southern Baptist Convention (3) N-am bătut soția nimănui din biserică. În cei peste 30 de ani de păstorire, eu n-am tras nici măcar un copil din adunare de urechi. Cei care mă cunosc au luat în râs acuzațile răspândite pe Internet. Dacă le-ar fi crezut cineva, s-ar fi format la Bethel o coadă lungă cu bărbații care și-ar fi adus la ,,sfătuire“ nevestele lor. N-a venit însă nimeni … pentru că n-a crezut nimeni.

Sunt sigur că în repertoriul ,,profesioniștilor“ se găsesc și altfel de învinuiri. Spuneți-le să mai încerce. Am destule noduri în papura mea. Iar activitatea mea pastorală m-a calificat învățând din propriile greșeli. Sunt totuși plin de încredere. Dumnezeul nostru este un scut puternic și o foarte bună cetate de scăpare.

Cel mai bine ar fi însă dacă dumneavoastră v-ați da seama că mesajele mele, urmaș al lui Aurel Popescu, sunt scrisori de dragoste suferindă. Mi-e foarte greu să văd căzând un om spre care s-au îndreptat un amar de ani atâtea priviri pline de speranță. Ar trebui să vă fie greu și dumneavoastră.

Până acum, mai ales în această  lămurire a ,,asocierilor“ dumneavoastră vremelnice, nu se vede așa ceva. Sunteți, parafrazându-l pe Eminescu, distant și dacă nu disprețuitor, atunci cel puțin ,,nemuritor și rece“, deasupra durerilor oamenilor cu care v-ați însoțit vremelnic și pe care i-ați uitat de-ndată ce v-ați întors în altă parte.

La vârsta dumneavoastră ar trebui să începeți să vă faceți bilanțul și să vă rezolvați problemele rămase nerezolvate cu ,,victimele“ pe care involuntar sau voluntar le-ați lăsat în urmă. (Un Nicolae Rădoi, un Pavel Nicolescu, un Paul Negruț mai sunt încă printre noi …) Altfel vă veți întâlni cu ele iar la Marea Judecată de apoi.

barzilaiendan.wordpress.com

Despre

3 Comentarii

  1. Problemele cu Paul Negrut nu cred ca se pot rezolva pt ca PN nu cred ca vrea sa le rezolve. In plus, Negrut si le are pe ale lui nerezolvate, pe care daca nu incearca sa le solutioneze, se va intalni cu ele la Judecata de Apoi. Daca PN ar fi fost un fiu al pacii eu zic ca problemele cu IT s-ar fi rezolvat demult. Trecutul lui IT este mereu adus pe tapet sub un pretext sau altul, in timp ce PN este absolvit si trecut drept conservatorul conservatorilor si de aici nu ii clintesti. Iata ce scria Danut Manastireanu in urma cu cativa ani:

    “Agitatia din jurul anuntului cu privire la aderarea lui Iosif Ton la miscarea strajerilor continua sa se amplifice. Ai uneori senzatia ca este vorba de un razboi total. Dupa atacurile ignobile inspirate de ‘ginditorul de Burzuc’, a intrat in joc si artileria grea. Dusmanii prind prilejul sa scoada cadavrele din dulapul cu resentimente si calomnii (vezi Daniel Chiu). Prietenii sunt dezamagiti sau pur si simplu derutati (vezi Daniel Branzai si Vasile Talos)”.

  2. In opinia lui Daniel Branzai trebuie sa fii ori cal ori magar ca sa fii acceptat de gruparea lor. Daca esti OM n-ai nicio sansa. Eu le-am mai zis-o si repet: nu sunt nici cal, nici magar, sunt om, adica crestin fara denominatie, daca stiti ce-i aia. Daca altcineva i-ar fi facut cai sau magari s-ar fi pozitionat in victime, i-ar fi “blestemat” probabil pe cei care au indraznit sa le-o spuna. Acum, ca o spun ei, nu mai avem nici-un dubiu. Suntem convinsi ca dumnealor stiu ce vorbesc. Nu degeaba au facut atata teologie…

  3. Lasati-l pe TON sa apuna.

Leave a Reply to E. Puscas Cancel reply