Răspunsul lui Iosif Ţon la Comunicatul Uniunii Baptiste

Preaiubiţii mei fraţi din Consiliul de conducere al Uniunii Baptiste din România:

Cu respect față de voi toți și cu multă dragoste izvorâtă din Domnul Isus și din Duhul Sfânt, vă trimit reacțiile mele imediate la comunicatul dumneavoastră că ați ”decis retragerea ordinarii pentru slujire a fratelui  (Iosif Țon) în bisericile baptiste din Uniunea Baptistă din România, până la o vreme de îndreptare și pocăință.”

Mă voi referi întâi la decizia dumneavoastră exprimată în aceste cuvinte:

”Consiliul Uniunii Baptiste din România se delimitează de practicile și învățăturile nebiblice și străine de practica și învățătura bisericilor baptiste promovate de cei care se numesc ”Strajerii” (de exemplu: predicarea evangheliei prosperității, practicarea profețiilor nebiblice, practica condiționării prezenței Duhului Sfânt de vorbirea în limbi, practica vindecărilor la comanda unei persoane, promovarea învățăturilor grupării din Africa condusă de Chris, asocierea cu ”Şcoala de vindecare”).

Vă anunț că și eu mă delimitez de aceste practici,  pentru simplu faptul ca practicile mai sus numite nu sunt sustinute de Strajeri, cu exceptia “Scolii de vindecare”, care nu are scopul de a-i învăța pe alții să fie ”vindecători”, ci este o școală în care oamenii învață cum să primească vindecarea.

De asemenea, în anunțul meu de asociere cu mișcarea ”Străjerii” am spus că unul dintre scopurile mele este să-i ajut să-și formuleze doctrina lor biblică și că ei au acceptat să mă primească între ei cu scopul acesta.

Mărturisesc că nu înțeleg ce înseamnă ”retragerea ordinării pentru slujire.”

În primul rând, eu așa știu că ordinarea unui om ca pastor este făcută pe viață și că anularea ei (nu retragerea) se face doar în condiții foarte speciale.

Poate că ați înțeles că vreți să-mi anulați dreptul de a sluji în bisericile baptiste din România (să slujesc ca pastor, să fac botezuri și să împart Cina Domnului). Dacă ați decis lucrul acesta, eu mă voi supune hotărârii dumneavoastră.

Nu cred că ați inclus aici și dreptul de a predica în bisericile baptiste, deoarece pentru aceasta nu este nevoie de ordinare și decizia de a invita pe cineva să predice este totalmente prerogativa pastorului local, care poate invita să predice și oameni din alte culte, care au unele doctrine total diferite de cele baptiste. Lucrul acesta este o practică foarte răspândită.

Dar dacă veți insista să nu mai predic în bisericile baptiste din România, voi căuta pe cât posibil să găsesc alte locuri unde să predic cand vin în România.

Mi-a atras atenția acuzația pe care mi-o faceți prin cuvintele: ”a exprimării unei atitudini nepotrivite față de viața spirituală a bisericilor baptiste din România.”

Mă gândesc că vă referiți la faptul că am spus că multor biserici li se potrivește descrierea făcută de Domnul Isus Bisericii din Sardes:

”Știu faptele tale că îți merge numele că trăiești, dar ești mort. … Totuși ai în Sardes câteva nume care nu și-au pătat hainele” (Apocalipsa 3: 1-4).

Nu sunt singurul care plânge că în bisericile noastre a intrat păcatul și corupția, pe care mulți o numesc cu termenul ”elegant” de ”lumificare” , sau ”a intrat lumea în biserică.”

Accentul pe care îl pun eu acum este că păcatele noastre ne duc înapoi sub stăpânirea celui rău, conform textului din Romani 6:16, ilustrat dramatic în Faptele Apostolilor 5:3.

Știu că această învățătură deranjează și supără. Dar stăpânirea demonică a credincioșilor datorită întoarcerii la viața de păcat este o învățătură pe care o dau mulți teologi baptiști din toată lumea. În orice caz, ea nu poate fi considerată o erezie care să scoată pe cineva în afara mișcării baptiste.

Oare este o ”atitudine nepotrivită față de viața spirituală a bisericilor baptiste din România” dacă dau un sunet de alarmă ca bisericile să se întoarcă prin pocăintă la dragostea dintâi?

Iubiții mei. Mulți mi-ați fost studenti, discipoli și mai ales colegi de lucrare. Mulți ați beneficiat de cursulile și predicile mele ținute în bisericile voastre și de cărțile mele. Cu mulți am împărtășit problemele voastre, precum și gânduri și planuri în intimidate.

Eu le voi păstra pe toate acestea în tainița inimii mele și voi continua să vă consider frații mei, colegii mei, și chiar prietenii mei.

Voi continua să mă rog pentru voi toți.

Ați scris că îmi retrageți dreptul la slujire în bisericile baptiste ”până la o vreme de îndreptare și pocăință.”

Eu cred că deja am pornit pe drumul îndreptării și al pocăinței. De acestea am nevoie tot timpul. Sper că vă voi putea convinge de lucrul acesta.

Vă rog să țineți cont de faptul că declar sus și tare că sunt îndrăgostit de învățătura Domnului Isus și că scopul pentru care trăiesc acum este să aduc această învățătură în centrul gândirii și al trăirii creștine. Cartea mea ”Bunătate” exprimă pe larg ce înțeleg eu prin aceasta. Rugămintea mea fierbinte pentru voi toți este să citiți cu atenție această carte și să mă judecați pe baza ei.

Indiferent ce veți mai face referitor la mine, eu voi continua să vă respect funcția voastră de conducători și să vă iubesc ca oameni minunați și să mulțumesc Domnului pentru privilegiul pe care l-am avut să vă cunosc și să lucrez o vreme cu voi.

Vă doresc belșugul bunătății lui Dumnezeu.

Iosif Țon

sursa: lascaupetru.wordpress.com

Despre

Citeste si:

De ce regatul creştin Ierusalim a căzut în mâinile lui Saladin, leul deşertului.

În 1187, regatul cruciat al Ierusalimului se afla în al 88-lea an. A fost descoperit …

2 Comentarii

  1. stefan antal

    Asa un om minunat AL LUI DUMNEZEU ca fratele IOSIF TON mai rar !!!DUMNEZEU sa intareasca intreaga lucrare spre Desavarsire ,si la ce tin mult sa comentez e faptul ca slujirea sau slujba pe care o are o persoana o primeste de sus nu de jos !stiti…daca lucrarea de slujire este de la DUMNEZEU .omul nu io poate lua decat DOMNUL !haideti sa nul mai criticati ci mai degraba raspundeti cu dragoste .nu cu ura!1COR13;1,13.tare asi dori sa pot discuta cu fratele Ton .DUMNEZEU SA-L BINECUVANTEZE !!!cu privire la fratii baptisti multa pace in inimi si dragostea care coboara de sus sa umple inimile tuturor,frt STEFAN ANTAL BVH

  2. As dori sa inteleg ce inseamna : ” o școală în care oamenii învață cum să primească vindecarea.” – exista o conferinta sau un text care m-ar ajuta sa ma documentez ?

    In ceea ce priveste coruptia in biserici – ea exista de multi ani din cauza religiozitatii care domneste in tara… nu numai pentru ca lumea a intrat in biserici ci pentru ca crestinilor nu le mai e frica de D-zeu.

    Cunosc la ora actuala un pastor baptist pe care Uniunea (care se pare ca este la curent de tot ce s-a petrecut) – continua sa-l lase sa predice, sa dea cina, sa-si dirijeze biserica baptista si in acelasi timp, sa se atinga (sexual) de copii orfelinatului pe care continua sa-l dirigeaza… Banuiesc ca stiti de cine este vorba. Acest pastor mi-a spus ca “fratii l-au iertat” … si ca D-zeu la fel… asa ca el continua fara jena activitatile… De el nimeni nu se atinge !

    Nimeni din Uniune nu se deranjeaza sa afle mai mult si sa faca ceva… Nimanui nu-i pasa de acesti copii caci sint micuti si ai nimanui… Atit Uniunea cit si “fratii – oameni ai lui D-zeu” cum se numesc, uita ca “tot ce aţi făcut unuia dintr-aceşti fraţi ai Mei, prea mici, Mie Mi-aţi făcut.”Matei 25.40

    La fel D-lul Ton spune ca – a fost iertat de frati si de D-zeu… si continua sa predice.

    Am totusi o intrebare: in aceste cazuri, ce facem cu autoritatea spirituala a acestor persoane ? Faptul ca cina D-lui se da de persoane care nu-si pun intrebari despre viata si faptele lor, oare in biserici nu exista consecinte spirituale ?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Captcha Captcha Reload

error: Content is protected !!