Demonii pot intra in numar mare in trupul omului, pentru ca sunt asemenea gazelor!

In lupta cu omul, duhurile necurate incearca sa influenteze trupul, sau sfera imaginara, senzitiva si volitiva. Demonii intra inauntrul corpului omenesc cu toata esenta lor volatila, asa cum ar intra aerul. O descriere amanuntita a acestui fapt o gasim la Motovilov, intr-o marturie din care aflam cum duhul necurat a pus stapanire pe trupul lui, chinuindu-l timp de multi ani.

posesie-demonica

Demonul, intrand in om, nu se amesteca cu sufletul, ci traieste in trup, posedandu-i in chip fortat sufletul si trupul. Potrivit Sfantului Ignatie Brianceaninov, „gazele au o insusire de elasticitate deosebit de dezvoltata, adica insusirea de a cuprinde un volum de diferite proportii; este evident ca si demonii au aceasta calitate, datorita careia pot incapea in numar mare intr-un singur om (cf. Luca 8, 30). Intrand in om, potrivit marturisirii Sfantului Ioan Casian, „dracii intuneca rau simturile rationale ale sufletului; asta se intampla asemeni simptomelor pe care omul le sufera din pricina vinului, a febrei sau a unui frig peste masura de mare”.

Demonul insa nu-si poate face adapost in sufletul nostru. „Duhurile necurate, spune acelasi sfant, nu patrund in trupurile celor posedati de ele altfel decat punand mai intai stapanire pe mintea si gandurile lor. Despuindu-le mintea de vesmantul temerii de Dumnezeu, aducerii aminte de Dumnezeu, duhurile necurate se napustesc asupra oamenilor, ca asupra unor neaparati si lipsiti de ajutorul lui Dumnezeu si de aceea usor de cucerit, si, in cele din urma, se incuibeaza in ei, ca si cum acestia li s-ar da in posesie”.

Despre aceleasi lucruri vorbeste si Sfantul Grigorie Teologul: „Diavolul nu poate pune stapanire pe noi in intregime prin nici un fel de mijloace; daca stapaneste puternic pe unii, este pentru ca acestia s-au lasat stapaniti de buna voie, fara sa se impotriveasca (cf. Iac. 4, 7)”. In felul acesta se poate trage concluzia ca instalarea directa a duhului necurat in om se produce numai cu slobozenie speciala de la Dumnezeu, constituind adesea o urmare a vietii desfranate si usuratice a celui pacatos.

www.almeea.ro

Despre

Citeste si:

Florin Ianovici: Harul micșorării

Ioan 3:30 “Trebuie ca El să crească, iar eu să mă micşorez. ” Dacă cel …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Captcha Captcha Reload

error: Content is protected !!