“Corb la corb nu-și scoate ochii” sau ”Perspectiva lui Rusu despre Brânzei”

Președintele Asociatiei Bisericilor Baptiste din America de Nord, Eusebiu Rusu, totodată pastor al bisericii baptiste române din Beaverton, Oregon este cunoscut în lumea baptistă, în special pe Coasta de Vest a Americii, ca unul care a întretinut ani de zile un conflict intens cu pastorul baptist, Nelu Brisc, din Portland, Oregon. În lupta sa, în care a folosit adesea armele întunericului, Eusebiu Rusu a fost sustinut și sfătuit în permanentă, din umbră, de către Daniel Brânzai. De mentionat că Eusebiu Rusu a ajuns președintele Asociatiei Bisericilor Baptiste din America de Nord cu ajutorul camaradului său, Daniel Brânzai. Acum, dat fiind faptul că “prietenul la nevoie se cunoaște”, Eusebiu Rusu s-a hotărat să vină în sprijinul suporterului său, emitând o scrisoare de-a dreptul deplorabilă, în care sfidează decizia Curtii Supreme de Justitie din Orange County, California. Ţinând cont că cei doi sunt prieteni la cataramă, nu este exclus ca această scrisoare să fi fost scrisă de Daniel Brânzai dar semnată de către “ucenicul” său din Oregon. Oricum, pentru că Eusebiu Rusu este cel care și-o asumă, am decis să respectam protocolul și să-i răspundem acestuia.

Să luăm, aşadar, pe rând, spre analiză, afirmatiile expuse în această “epistolă”.

*“Biserica Betel este cea care cunoaşte cel mai bine pastorul şi membrii ei, comportamentul lor, caracterul lor şi detaliile incidentului în discutie”.

Din această afirmatie întelegem că “biserica Betel” îsi cunoaste pastorul şi membrii. (Biserica fiind cine?) Deşi nu este clar la cine se referă dl Rusu când foloseşte termenul de “biserică”, tehnica manipulatorie folosită de autorul acestui text este identică cu cea folosită în prealabil de către Daniel Brânzai, care, atunci când este confruntat cu o faptă comisă de domnia sa, ca şi cetatean, se ascunde dupa cuvântul magic “Biserică”. (Probabil când aceşti pastori primesc o amendă pentru încalcarea unei legi de circulatie, domniile lor să consideră că amenda respectivă apartine bisericii iar demersul politistului, care aplică legea, este o actiune împotriva “bisericii”, nu a lui, ca individ).

Apoi, ce uită autorul să mentioneze este faptul că în biserica Bethel au existat şi încă mai există convulsii din cauza nepotismului practicat de către pastorul Brânzai, care si-a introdus membrii familiei in comitet, biserica Bethel fiind în continuă scădere (numărul actual al membrilor bisericii fiind ridicol de mic). Pentru că cei din comitetul bisericii sunt marionetele si neamurile pastorului, la data incidentului, când Daniel Brânzai a afirmat că biserica Bethel are pastor si comitet, acesta a fost corectat de către un membru al bisericii care i-a spus: “pastor da, comitet mai putin”. De remarcat faptul că, pe tot parcursul conflictelor din biserica Bethel, reprezentantii Asociatiei Baptiste au judecat diversele cazuri într-un mod subiectiv, acestia tinând partea, în mod faţiş, tovarăşului lor, Daniel Brânzai (care i-a propulsat pe mulţi dintre ei in funcţiile în care sunt acum).

Domnul Eusebiu Rusu laudă faptul că liderii de la biserica Bethel, pastorită de Brânzai, au preferat să o excludă pe victimă şi să musamalizeze cazul.

*“Faptul că Biserica Betel nu a căutat să publice toate amănuntele si istoria acestui conflict este un act lăudabil, care trebuia urmat de cei care au cauzat atâta tulburare”.

În optica lui Eusebiu Rusu, dreptatea trebuie călcată în picioare de dragul liniştii din biserică, scopul bisericii fiind in acest sens “liniştea bisericii”, care adesea implica musamalizarea unor fapte reprobabile comise de către indivizi suspuşi din biserică (important este ca cele 99 de oi să fie multumite, chiar dacă una este nedreptătită, acuzată pe nedrept şi dată afară din staul). De mentionat că un număr mare de persoane care au avut de-a face cu pastorul Daniel Brânzai sustin că domnia sa este “cel mai viclean pastor dintre evanghelicii români de pretutindeni”. El este poreclit şi “omul din umbră” sau “individul care atacă din umbră”. Era de aşteptat ca un astfel de personaj, ajuns sub lumina reflectoarelor incomode, să folosească acum cele mai ingenioase stratageme pentru a ieşi basma curată din mizeria în care a întrat în urmă cu trei ani (dosarul nu a fost publicat atunci pentru ca ajunsesera înca în posesia presei, nicidecum din alte motive. “Timpul potrivit” a fost când au sosit dovezile, adică sentinta judecatorească împotriva inculpatului Brânzai). De remarcat ritmul în care publică Brânzai în ultima vreme pe blogul personal, incecand să starnească simpatia evanghelicilor şi neevanghelicilor neavizati. Ritmul vertiginos în care publica ne spune mult despre starea în care se află. Au început deja cativa aghiotanti (gen Dinu Paturică), care au început să-l apere, la comanda sa.

*“Pastorul Brânzai a aceptat in curtea de judecată acuzatia „tulburării ordinii publice in serviciul de Paste”.

Pastorul Eusebiu Rusu stie că Daniel Brânzai a fost găsit vinovat nu doar de tulburarea ordinii publice ci si de “fighting” (bătaie, luptă, violentă) după cum rezultă din documentele emise de Curtea de Justitie din Orange County, California si dezvăluite de InfoCrestin, dar se pare că incearcă cu bună stiintă să răstălmacească în continuare adevărul, sustinand cu abnegatie neadevarurile pe care le-a proliferat înaintea publicării documentelor oficiale (care se pare ca i-au pus în încurcătură pe cei de la Asociatia Baptistă Romană din America de Nord, acestora fiindu-le greu să recunoască, că până acum au dezinformat comunitatea în privinta cazului “Brânzai”).

Spre dezamăgirea lui Eusebiu Rusu şi-a celorlalti acoliti ai lui Daniel Brânzai, niciunul din cei prezenti nu a sustinut nici măcar un moment faptul că femeia respectivă ar fi schitat cel mai mic gest de violentă fizică. Pe de cealaltă parte, însă, femeia a primit un certificat medico-legal pentru echimoza cauzată de agresiunea pastorului Daniel Brânzai.
*”Proverble lui Solomon spun că „un nume bun este mai de pret decat aurul si argintul” tocmai din pricina că este asa de greu să-l castigi si asa de usor să fie distrus”.

Tocmai pentru că un nume bun este atat de usor de pierdut, liderii crestini ar trebui să aibă o conduită cu totul aparte. Pavel îi indeamnă pe acestia la 1 Timotei 3:3 “să nu fie nici betivi, nici bătăuşi, nici doritori de câstig mârsav, ci să fie blânzi, nu gâlcevitori, nu iubitori de bani…”.

Cu toate că imaginea crestinilor în lume este extrem de importanta, soluția nu este în niciun caz disimularea abaterilor săvârsite de anumiți lideri bisericesti, care adesea demonstrează prin acțiunile lor ca nu-L cunosc pe Dumnezeu, ci atitudinea credinciosilor evanghelici împotriva unor astfel de abuzuri. Toată lumea stie că nu exista pădure fără uscături dar cand uscăturile sunt scoase la lumina iar comunitatea nu ia nicio măsură in acest sens, imaginea pe care ne-o crează situatii precum “cazul Brânzai” este una reală, care reflectă situatia in care au ajuns unele biserici şi organizatii religioase la ora actuala.

Pentru ca peștele se împute de la cap, iar în bisericile evanghelice nu există nicio comisie neutră care să evalueze în mod obiectiv conduita păstorilor, nu ne rămâne decât să ne minunăm de atacurile la persoană, cu eticheta de “articole teologice” ale unor pastori turbulenti, cu cazier la politie si dosar penal la tribunal, care neagă până si “stăpânirile lăsate de Dumnezeu”. Aceștia folosesc versetele biblice ca pe o ruleta rusească, în timp ce faptele lor, condamnate chiar si de legile seculare, sunt asociate în mod blasfemeitor cu “crucea lui Hristos” iar violenta fizică este prezentată ca “lupta cea bună a credinței”. Daca chiar si acum, cand documentele de la tribunal sunt mai mult decat evidente, cei de la Asociatia Baptista Romana din SUA neaga faptele comise de omul lor si isi permit sa denatureze adevarul, va dati seama ce se intampla cand ai de-a face cu astfel de oameni sau esti nedreptatit de ei si tot ceea ce ai este cuvantul tau impotriva rastalmacirilor lor? Daca chiar si atunci cand pastorul este prins in flagrant, condamnat de tribunal si gasit vinovat, acesti oameni vin si spun ca acesta nu a fost vinovat ci a luat vina asupra lor “ca doar noi am fost martori”, cine oare ar putea sa stabileasca vinovatia acestor indivizi atunci cand ei comit abuzuri? (Din moment ce nu conte)aza ce spune tribunalul, decisionala este marturia lor). Are sanse enoriasul de rand sa lupte impotriva unor astfel de grupari organizate, atunci cand este acuzat pe nedrept, sau este sortit sa ia vina asupra lui? Este clar ca avem de-a face si cu un abuz de incredere. Pastorii stiu ca ei vor fi crezuti indifferent ce vei spune tu, martorii, politia sau tribunalul. De aceea, in pofida faptului ca vinovatia este una incontestabila, acestia nu contenesc sa te sufoce cu versete biblice, invocate aleatoriu, samavolnic, dupa bunul plac.

Afirmația prelatului baptist, Eusebiu Rusu (foto) , potrivit căreia prietenul său, Daniel Brânzai (ortac la cataramă cu Clement Mocanu și Ion Columbeanu), nu este nici bătăuş, nici batjocoritor, nici gâlcevitor, nici iubitor de bani”, în pofida tuturor evidențelor care pledeaza împotriva sa, este mai mult decât grăitoare pentru a constientiza vremurile pe care le trăim! S-au dus oamenii de bine iar “amintirile cu sfinți” a devenit doar o caricatură pentru niste sarcedoți mărunți, o “anagramare” a unor etaloane vrednice de urmat, într-o perioada în care reperele sunt tot rare iar infractorii se erijeaza în apologeți.

Dan Ionescu

Sursa: www.napocanews.ro

Despre

Citeste si:

Știința confirmă că viața începe chiar din momentul fecundării

Comunitatea științifică continuă să aducă dovezi pentru a demonstra că viața începe încă din momentul …

8 Comentarii

  1. Va felicit pt publicarea acestui articol. Am auzit si eu de modul in care judeca acesti domni de la asociatie si am ramas de-a dreptul socata la ce sunt in stare sa se preteze cei care ar trebui sa raspandeasca lumina, asa cum predica de la amvon.

  2. Dragii mei, s-a raspandit in mod eronat ideea ca victim (femeia agresata) l-a dat in tribunal pe Daniel Branzai. NU ESTE ADEVARAT ! Femeia s-a dus la medic si-a fost intrebata ce s-a intamplat. Victima a spus ca a fost agresata de catre un barbat. Ea nu stia ca dispensarul are obligatia sa raporteze urgent astfel de cazuri la politie. Astfel ca, cei de la dispensar au anuntat politia care a intocmit un dosar penal si l-a chemat in instanta pe numitul Daniel Branzai. Atat Branzai cat si Eusebiu Rusu stiu acest amanunt essential dar in adins lasa minciuna sa se vehiculeze mai departe, aruncand vina asupra femeii. Pe blogul lui Branzai sunt mai multe personae care o acuza pe femeie ca l-ar fi dat in judecata pt ca Branzai i-a produs vanatai pe corp, in loc sa taca si sa sufere pt ca “femeia trebuie sa taca”. Deci, repet, femeia NU s-a dus din proprie initiativa la politie si la tribunal ci a fost CHEMATA. Ii indemn pe slujitorii Asociatiei Baptiste Romane din SUA sa respecte adevarul. Eusebiu Rusu spune ca “foarte bine ca biserica nu a publicat detaliii despre acez caz”. Wow. Chiar foarte bine? Eusebiu Rusu vede bine ca lumea stie cu totul altceva despre caz si se pare ca a fost multumit ca neadevarul a fost propagat. Mai mult decat atat, se pare ca vor sa o tina in continuare cu aceasta minciuna.

  3. Ii recomand lui Eusebiu Rusu sa-l ia la el si pe Simion Ioanas, diacon Biserica Baptista Portland, Oregon. Individul acesta toata ziua sta pe pal-talk si vorbeste niste tampenii mai mari ca el in timp ce in casuta de comunicare se flirteaza la greu. Ce-ai zice sa-i faci mataluta un amar de bine si sa-l iei pe Ioanas la tine pt ca asta e turbat dupa predicare. Dupa cum am zis, ani la rand statea toata ziua sa “predice” pe pal-talk pt ca in biserica nu prea avea loc si vorbea saracu niste enormitati in timp ce aialalti, aflati in casuta de comunicare, cochetau si schimbau numere de telefoane. Simion-ul asta folosea predicarea ca pretext, stia el ca acolo nu isi are rostul si locul. Dar cine-I poate opri pe oamenii astia? Asadar, Sebi Rusu ar face bine sa-l ia la el pe colportor pt ca omu nu prea are frau la gura. In rest, cred ca ti-ar spune multe despre Nelu Brisc, informatii care poate te ajuta, cand incerci sa-i mai dai la glezne. Simion Ioanas am inteles ca stie multe despre Brisc si despre aia din comitet de acolo… Vezi ce afli de la el, ca asta e gura sparta, repede isi da drumul, numai sa-l strunesti. Nu stie sa predice dar are “ravna”, pricepere mai putina. Dar cred ca la Beaverton merge si asa….

  4. Precizare pt Eusebiu Russo, daca decizi sa-l iei la Beaverton pe Simion Ioanas sa nu cumva sa ii intrebi pe aia de pe pal-talk despre el, ca acolo are o reputatie de toata jena (statea noapte cu toti hraparetii pe acolo in timp ce nevasta il tot striga sa vina la culcare. Asta si-a neglijat nevasta si familia ani la rand dar acum cred ca s-a pocait, e numai bun la biserica baptista din Beaverton.

  5. Urcarea pe treptele ale ipocriziei. După ce şi-a luat vina asupra lui în faţa instanţei de judecată ,vine în biserică unde, vinovatul asumat, se transformă în acuzator şi judecător, şi o dă afară pe cea pentru care în faţa autorităţilor se recunoştea de vinovat. Acestă faptă mi se pare chiar mai gravă decât celelalte relatate în acest caz. Dragii mei, Fiul lui Dumnezeu după ce a luat asupra lui vina păcatelor nostre înaintea Tatălui, nu mai vine pe urmă în Biserica lui să o acuze şi să o pedepsească pentru păcatele pe care şi le-a asumat.

  6. Am inteles ca infractorul e de la noi din Botosani. Acest individ NU mai este binevenit in Botosani. Infractorul Daniel Branzai a facut-o de oaie in America! (Pastorul a facut-o de oaie, cum se zice). Unde-ati mai pomenit asa ceva in lumea civilizata? Acum, cand Romania merge spre modernitate, primim vesti ca unul de-al nostru, capatuit de 20 de ani in Occident, n-a invatat nimic in acesti ani ci a ramas acelasi necioplic, crezand ca asa se rezolva lucrurile, prinzand nevasta altuia de umar si invinetindu-l. In plus, pe langa faptul ca in instanta a recunoscut vinovat (deci a fost vinovat), cand s-a intors “acasa”, adica in biserica, ghiciti ce-a facut? S-a pocait? Si-a cerut iertare de la femeie? Nuuuu. A dat-o afara, a exclus-o, oameni buni. Asta nu e om, nu mai vrem sa auzim de el. Panarame din astea avem destule, nu mai avem nevoie de unul in plus. Asa ca, Branzaiule, stai acolo in biserica din care ti-ai facut un business personal, de parca ar fi masia lui tactu’.

  7. Sa va povestesc o faza. Zilele acestea intra Daniel Branzai in vorba cu unul, cu altul si incearca sa faca pe investigatorul si ii intreaba pe doi amici de-ai mei, care n-au legaturi unul cu altul: “ai putea afla cine mi-a scos dosarul de la naftalina? Vreau sa stiu daca e de la mine din biserica sau de la care biserica e. Te rog eu frumos”, insista Branzai.
    (Evident vrea sa afle ca sa-l excluda daca-i de la ei sau sa-i bage bete in roate prin pastoral local, daca e din alta biserica). Si amicul meu intreaba: “Dar de ce vreti sa stiti, frate Branzai?”. Branzai raspunde: “Sa stiu sa ma rog cu numele pentru el”.

    Faza aceasta mi-a adus aminte de urmatorul pasaj din Scriptura:

    7. Atunci Irod a chemat în ascuns pe magi şi a aflat întocmai de la ei vremea în care se arătase steaua. 8. Apoi i-a trimis la Betleem şi le-a zis: „Duceţi-vă de cercetaţi cu de-amănuntul despre Prunc: şi, când Îl veţi găsi, daţi-mi şi mie de ştire, ca să vin şi eu să mă închin Lui.”

  8. Cine te mai crede, Eusebule? Ceea ce e clar pentru toata lumea, mai putin pentru voi, un numar restrains de clerici, ajunsi slujitori pe usa din spate, prin metode vechi, scoase din burduful lui Daniel Branzai, este ca Adevarul este mult mai important decat Imaginea voastra. Voi sunteti in stare sa decapitati omul sub acuzatia ca v-a stricat imaginea. ca a stricat imginea Asociatiei, ba chiar a baptistilor. Pentru pastrarea imaginii ar trebui sa ne ascundem dupa deget, sa recurgem chiar si la minciuna (pt ca minciuna nu e condamnata de clericii dvs cand ea vine in apararea imaginii). Ce uita domniile voastre este ca imaginea se mai poate pastra si intr-un alt fel, nu doar prin musamalizarea comportamentului salbatic al unor pastori ci si prin impartialitatea Asociatiei cand exista astfel de conflicte. Pai cum se face, dragilor, ca voi, atunci cand exista un conflict, intotdeauna dati dreptate pastorului? Pai, daca voi, ganditi asa de ce-i mai judecati pe catolici care spun ca Papa e infailibil cand voi, insiva, acreditati aceasta idee?
    De aceea nu va crede lumea, stimate Eusebiu Rusu.

    http://www.ultimele-stiri.eu/articol/confratii-pastorului-bataus-incearca-prostirea-enoriasilor/266387

    Ce inseamna sa judeci cu impartialitate? In urma “cercetarilor” facute de asociatia dvs, sa dati un comunicat clar in care sa spuneti unde a gresit femeia si unde a gresit Branzai.
    Cand voi, insa, ne spuneti cu fruntea senina ca Branzai n-a gresit cu nimic, desi e clar pentru toata lumea ca a gresit (tu ca pastor nu ai ce sa apuci de umeri nevasta altuia, nici sa o tragi, nici sa o strangi, nici sa o impingi, nici sa o invinentesti, daca esti om civilizat, nu neaparat pocait), credibilitatea voastra, ca pastori, a scazul drastic in ochii credinciosilor care mai gandesc.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Captcha Captcha Reload

error: Content is protected !!