Bun venit, vizitator! | Înregistrează-te | Loghează-terss  |  tw

 

Cina în familie, protecție sigură pentru adolescenți

    • Articol adăugat în: 25/10/2011 16:29
    • Adăugat de: Dany
image
[măreşte imaginea]

Promiscuitatea sexuală, abuzul de droguri, suicidul și renunțarea la școală sunt doar câteva dintre comportamentele periculoase ale tinerilor care pot fi prevenite printr-o metodă incredibil de simplă: mesele în familie.

Foto: DreamstimePotrivit unui editorial semnat de Chuck Colson pe portalul LifeSiteNews, mesele în familie pot acționa, neintenționat, ca adevărate cursuri de prevenire a comportamentelor dăunătoare ale adolescenților.

Autorul citează rezultatele unui studiu efectuat de National Center on Addiction and Substance Abuse de la Columbia University. Conform documentului, adolescenții care cinează împreună cu părinții lor de maxim trei ori pe săptămână sunt de patru ori mai predispuși să fumeze, de două ori mai presidpuși să bea și de 2,5 ori mai predspuși să fumeze marijuana și de patru ori mai predispuși să spună că vor folosi drguri în viitor, decât cei care iau cina cu părinții lor de cinci până la șapte ori într-o sătămână.

Studiul National Longitudinal Study on Adolescent Health, despre care Colson scrie că este „cel mai amplu studiu despre adolescenți” susține în mod similar că adolescenții care iau cina în mod regulat împreună cu părinții lor, sunt mai puțin atrași de comportamentele dăunătoare.

Aproximativ 14% dintre adolescenții de 12-14 ani care nu mănâncă împreună cu părinții de cel puțin cinci ori pe săptămână au mărturisit că beau alcool mai mult de o dată pe lună, a arătat studiul. În schimb doar 7% dintre cei care iau cina cu părinții de mai mult de cinci ori pe săptămână consumă alcool mai des de o dată pe săptămână.

Un procent surprinzător de 27% dintre copiii de 12-14 ani care nu cinează regulat cu părinții spun că se gândesc la sinucidere, comparativ cu doar 8% dintre cei care iau regulat masa împreună cu părinții lor.

Între adolescenții de 17-19 ani, s-a observat că 68% dintre cei care nu sunt sub influența cinei cu părinții au avut deja relații sexuale, comparativ cu 49% dintre cei care iau cina în familie.

„Cinele în familie sunt vitale – nu doar pentru hrana fizică, ci și pentru întărirea relațiilor și pentru învățare,” conchide Colson.

semneletimpului.ro


, , , ,

352 vizite total, 1 astăzi

  

Lasă comentariu

Abonează-te pe infocrestin.com

Trimite adresa ta de email prin

formularul de Contact

Urmareste-ne pe:

Recent adaugate

VIDEO al unei mame care a refuzat avortul, vizualizat de 10 milioane de oameni

VIDEO al unei mame care a refuzat avortul, vizualizat de 10 milioane de oameni

Un clip video făcut de o mamă tânără, care spune că a făcut bine alegând[...]

Targ cu vanzare in scop caritabil

Targ cu vanzare in scop caritabil

Biserica Baptistă Maranata din Timişoara organizează sâmbătă 19 mai, înt[...]

Conferinţa de informare şi instruire a liderilor AWANA – Seed Planters, mai – iunie 2012

Conferinţa de informare şi instruire a liderilor AWANA – Seed Planters, mai – iunie 2012

Considerăm că este o binecuvântare de a beneficia de instruire suplimentară [...]

4 argumente biblice împotriva avortului

4 argumente biblice împotriva avortului

June Hunt este lider creştin, consilier şi fondatoarea organizaţiei "Hope for[...]

Suntem vizitati din:

free counters